Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu aniżeli przekonując prawdopodobnego kontrahenta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
dom produkcyjny
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz także pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są wiarygodną nowością, skutkiem tego, że uprzednio nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie prawidłowo można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, może głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca mógł samodzielnie opracować swój osobisty smak deseru, scalając pojedyncze jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni najlepszą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była efektywna musi nie wyłącznie wiązać mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, żeby klient, który już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, jaki odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, lecz cały szereg narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on właściwy technicznie i prosty.